
Rakennettu Savonlinnassa Lypsyniemen telakalla 1923, laiva toimi Saastamoisen Yhtiön tukinniputtajana vuoteen 1955 Siikaniemi I-nimisenä, kunnes Pekka Vartiainen osti aluksen rungon v.1964. Aluksesta oli poistettu jo aikaisemmin höyrykone ja -kattila. Pekka Vartiainen kunnosti rungon ja rakensi uudet kansirakenteet. Vuonna 1984 laivan yläkansirakennelmaa jatkettiin ja silloin alus sai nykyisen ulkonäkönsä.
Warvitar-nimen alus sai nimensä Kuopion edustalla sijaitsevan kotisatamansa Varvisaaren mukaan, jossa oli sijainnut Kuopion ensimmäinen laivatelakka (ruots. varv,-et = telakka). Myyty Tampereelle.
| Laivan nimi: m/s WARVITAR | Entinen: SIIKANIEMI I |
| Rekisteri no: K-577 | Kotisatama: Jyväskylä |
| Rakennus vuosi: 1923 | Rakennuspaikka: Savonlinna |
| Pituus: 16,98m | Leveys: 4,32m |
| Syväys: 1,2m | Uppouma: 21,32t |
| BRT: 38,05 | NRT: |
| Pääkone: Scania v.1950 nro 62260 | Teho: 135hv |
| Apukone: | Teho: |
| Radiolaitteet: | |
