Flink on ollut valmistumisensa jälkeen Wilh. Schauman Oy:n hinaajana Pietarsaaressa. Tuolloin koneena oli höyrykone Compoud 60 IHV.
Siirrettiin 1929 Savonlinnan tehtaiden hinaajaksi.
Dieselöitiin 1960 Rauma Repolan telakalla Savonlinnassa. Koneeksi tuli 26,4 litrainen MWM-diesel, teho 130 hv, kierrosnopeusalue 175-732, iskunpituus 260 mm.
Samalla uusittiin aluksen hyttirakenteet ja asennettiin Kort-tunneli vetotehon lisäämiseksi.
Vetoteho höyrykäyttöisenä oli 1100 kg ja dieselöitynä Kort-tunnelilla varustettuna 2500 kg.
Flink palautettiin takaisin Pietarsaaren tehtaille hinaustehtäviin 1975.
Hinausten loputtua alus seisoi telakalla, kunnes se myytiin yksityiskäyttöön Sakari Ahlbergille Kuopioon.
Aluksen ajoi Kuopioon Saimaan kanavan kautta Viljo Hauta-aho Uusikaarlebyystä.
Alus oli noin vuoden Kuopiossa, kunnes se myytiin 21.5.1988 Tampereelle Alus ajettiin Kuopiosta Lappeenrantaan 24 tunnissa ja sieltä Poriin 65 tunnissa.
Porista alus vietiin maitse Tampereelle. Köli kasteltiin nyt Näsijärvessä, jossa se nykyisin suorittaa pikkuhinauksia tarpeen mukaan.
Toimi myös tilausristeilyaluksena. Aluksella on oma laituri Ruovedellä. Rekisteröity kauppa-alukseksi.
Laivan nimi: m/s FLINK | Entinen: |
Rekisteri no: | Kotisatama: |
Rakennus vuosi: 1909 | Rakennuspaikka: Varkaus, Lehtoniemi |
Pituus: 14,65 m | Leveys: 3,80 m |
Syväys: 1,60 m | Uppouma: |
BRT: | NRT: |
Pääkone: MWM 26,4 l | Teho: 130 hv |
Apukone: | Teho: |
Radiolaitteet: |