Rakennettu satamahinaajaksi, Avustustehtävissä Suomenlahden, Saaristomeren, Perämeren satamissa, missä milloin tarvittiin kunnes laivoihin rakennettiin poikittaispotkurit, silloin Jelppari II jäi Wärtsilän Hitalahden
Telakalle työalukseksi erilaisiin telakan tehtäviin Hietalahdessa runko hiekkapuhallettiin, vaihdettiin Wärtsilän loppunajettu Diesel idän vaihtokaupassa saatuun 12 L Kaspiaan 90 hp vm 1974 vuonna 1982 ja toimi sitten telakan työaluksena Jelppari II käytyä tarpeettomaksi telakalla, se myytiin yksityiselle joka muutti sen Lohikalastus kalastustarkoitukseen. Nimi nuutettiin Arisaksi, Pyöreäpohjaisena ja matala syväys ei ollut lohikalastukseksa toimiva, merellä alus rullaa jouduttuaan kylkiaaltoon, kalastus oli mahdotonta. Sitten se ostettiin huvi/ harrastus käyttöön kunnes 1990 lama jätti omistajan työttömäksi, ei ollut varaa pitää Arisaa
V 1991 Olimme lamaa paossa Kuopiosta, Hesingissä, Arisa oli myynnissä Herttoniemessä COMPAS ryn talvitelakointipaikalla. Menin vaimonn kanssa katsomassa, sisällä käytyä vaimo sano nähyty on, sisältä täysin heitteille jätetty, paikat sekaisin ja likaiset, minä näin aluksen eritavalla, mahdollisuuden perusparannukseen. Neuvottelujen jälkeen Ostimme Arisan lainakorko 18 % tuntui aika kovalta.
Talvella rakennin, Korotettiin kaikki paikat seisomakorkeuteen, avoin takaosa otettiin myös sisätiloiksi, kesällä reissuttiin, siinä kunnossa kun oli remontti edistynyt. Lämpöeristettiin uretaaniruiskutuksella, sitten panelointi ja keskuslämmitys Kabola on toiminut hyvin näin Arisa jatkaa purjehduskautta Vuoden 2002 kesäkuun ensimmäisellä viikolla ajoimme Saimaankanavan kautta Kuopioon, Arisa on kesäpaikalla Kuopiolahdella, talvisäilytys Kumpusaaressa. Vuonna 2008 rakennettiin sauna ja hiekkapuhallus ulkopuolelta kokonaan v 2009

M/s Arisa
Laivan nimi: m/s Arisa Entinen: Hamos 10, Jelppari II
Rekisteri no: K 11133 Kotisatama: Kuopio
Rakennus vuosi: 1952 Rakennuspaikka:
Pituus: 11,85 m Leveys: 3,65 m
Syväys: 1,8 m Uppouma: 16t
Pääkone: Scania D11 vm 1962 Teho: 180 hv
Radiolaitteet: