Alus on tullut vuonna 1952 m/s Kosken tuomana Savonlinnasta Kuopion Sikoniemeen Kuopion Puu ja Tiili Oy:lle, missä alus on toiminut puutavaran ja tiilien kuljetuksessa Kuopion lähivesillä.
Yrjö Tiainen osti aluksen Sikoniemestä ja rakensi sen uuteen muotoon.
Ruotsalainen ja Saastamoinen omistuksessa Koskelo toimi matkustaja-aluksena Kuopion lähivesillä, kuljettaen matkustajia mm. Ritoniemeen, Hietasaloon ja tanssi-iltoina Kalliorannan lavalle Rönön saareen. Alus oli tuolloin rekisteröitynä 45 hengelle ja koneena oli AEC_diesel.
Syksyllä 1974 uusi omistaja antoi alukselle nimen m/s VUOHISAARI Heinävedellä olevan mökkisaarensa nimen mukaisesti.
Vuonna 1975 kesäkuun 2 päivänä alus siirtyinykyiselle omistajalle ja vuonna 1977 alus sai takaisin nimen KOSKELO.
Aluksella tehty peruskorjaus vuosina 1975-76, jolloin runko on levytetty uudestaan, sisustus uusittu samoinkuin koko tekniikka uusittu.


Laivan nimi: m/s KOSKELO | Entinen: ASTRID, VUOHISAARI |
Rekisteri no: K-1737 | Kotisatama: Kuopio, Maljalahti |
Rakennus vuosi: 1899 | Rakennuspaikka: Porvoo |
Pituus: 17,00m | Leveys: 3,62 m |
Syväys: 1,35m | Uppouma: 20t |
Pääkone: Volvo TD 50 A | Teho: 150 hv |
Radiolaitteet: VHF |