Rakennettu Savonlinnan konepajalla 1908 alun perin matkustajalaivaksi Savonlinna – Viipuri välille. Enso-Gutzeit Oy osti aluksen vuonna 1935 Höyryveneosakeyhtiö Kertulta, ja muutti sen hinaajaksi ja nimen Immolaksi. S/S Immola toimi hinaajana Enso-Gutzeitilla Saimaalla, ja miinan raivauksessa kolme kesää Suomenlahdella, jonka jälkeen se siirrettiin 1951 Kivijärvelle Väliväylän uittoon, uitot loppuivat 1964. Enso Gutzeit Oy luovutti aluksen vuonna 1971 Etelä-Saimaan meripelastusyhdistykselle, josta se päätyi yksityisomistukseen. Raimo Sahrlund osti laivan 1983, kunnosti, ja antoi takaisin nimen Tiira. Nykyisin laiva seilaa yksityiskäytössä Saimaalla.







| Laivan nimi: m/s Tiira | Entinen: Immola |
| Rekisteri no: R-505 | Kotisatama: Joensuu |
| Rakennus vuosi: 1908 | Rakennuspaikka: Savonlinnan konepaja |
| Pituus: 16,8 m | Leveys: 4,6 m |
| Syväys: 1,8 m | Uppouma: |
| Pääkone: Volvo D100A, 9600cc. | Teho: |
| Radiolaitteet: | |
